Romualdas Matelis: Gal sugrįšime į Laisvės alėją?

Prieš dvi dienas laikraštis “15min.lt” paskelbė viltį teikiančią žinią – rytoj Kauno m. taryboje bus svarstoma nemokamo laiko prailginimo klausimas. http://www.15min.lt/naujiena/miestas/kaunas/ka…
Jei šiandiena mokėti nebereikia tik nuo 18:00 val., tai labai galima tikėtis, kad ateityje šis reketas bus sumažintas iki 17:00 h. Vis tik ši tarybos nario J.Koryznos iniciatyva labai dar gležna, todėl pamaniau, kad ją būtina paremti. Tam pritarė ir Kauno Jungtinio demokratinio judėjimo kai kurie nariai su pirmininke Rūta Zabieliene priešakyje. Laikas spaudė, todėl kad ir kiek skubotai, paruošiau kreipimasi į visus tarybos narius asmeniškai, kolegė Dalia jį paredagavo ir… šiandiena jau 16:40 h. raštas buvo įteiktas Kauno savivaldybės priimamajame. Žemiau perspausdinu tekstą, tikiuosi, kad didžioji dauguma skaitančiųjų pritars mano pateiktoms mintims. Ir manau, kad tai tik prabudimo I etapas. Laikas mums, kauniečiams, plačiau imti domėtis ar tikrai miestas turi naudos iš surinkų lėšų.

==================================================-
Asociacija
KAUNO JUNGTINIS DEMOKRATINIS JUDĖJIMAS
http://www.judejimas.eu

PAREIŠKIMAS
DĖL VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ NAUDOJIMĄSI VIETOMIS AUTOMOBILIAMS STATYTI
2011-02-17

Š.m. vasario 18 d. miesto tarybos posėdyje tarybos nario Jono KORYZNOS iniciatyva bus svarstomas klausimas ir balsuojama dėl Vietinės rinkliavos už naudojimąsi nustatytomis Kauno miesto vietomis automobiliams statyti nuostatų pakeitimo. Tai gera iniciatyva, kuri atitinka daugumos kauniečių lūkesčius. Tikimės, kad besibaigiančios kadencijos tarybos nariai šiuo klausimu priims protingą sprendimą, taip miesto istoriniame metraštyje įamžindami save kaip sugebėjusius padaryti lūžį nesuvokiamame, kelias kadencijas besitęsiančiame Kauno Centrą alinančiame procese.
Jau apie dešimtmetį Kaune vykdomas automobilių stovėjimo miesto centre apmokestinimas, kurio pagrindiniu motyvu buvo nuostata, jog taip bus pasiekta parkavimo tvarka – į miesto centrą suvažiuos tik tie, kam tai yra būtina, už surinktas lėšas bus įrengtos patogios stovėjimo vietos, bus normalizuoti transporto srautai centrinėse miesto gatvėse. Tačiau visa tai nepasiteisino ir su laiku įgavo visai kitą – pasipelnymo atspalvį.
Konstatuotina, kad per šį laikotarpį nebuvo atlikta jokių apmokamų stovėjimo vietų pagerinimų – daugelyje gatvių likę nepatogiai aukšti šaligatvių bordiūrai (kas gadina žemesnius automobilius), žiemos metu, net pinigų surinkimas netapo stimulu valyti sniego sankaupas parkavimo vietose arba sniegas paprasčiausiai verčiamas į važiuojamąją dalį, kas apsunkina ir taip žiemos sąlygomis sudėtingą transporto judėjimą. Neproporcingai pragyvenimo lygiui nustatytas aukštas rinkliavos dydis smarkiai padidino atskirtį tarp įvairių visuomenės sluoksnių – buvimas miesto centre tapo tik turčių privilegija, atskiriant nuo miesto Centro pagrindinę kauniečių masę. Neįvertinama ir ta aplinkybė, kad miesto centre dirbantys asmenys gyvena iš tokių pačių atlyginimų kaip ir nuošalesnėse vietose, todėl atvykusių į darbo vietą automobilių apmokestinimas yra savotiška diskriminacijos forma ir tik laiko klausimas kada ši problema bus iškelta į aukštesnį lygmenį ir ji vis tiek privalės būti išspręsta.
Vyresnio amžiaus kauniečiai puikiai žino, kad automobilių stovėjimo miesto centre apmokestinimas sutapo su paties centro ir jo vizitinės kortelės – Laisvės alėjos merdėjimo pradžia. Lengva ranka apkaltintas Karaliaus Mindaugo prospekte atsiradęs „Akropolis“, nors objektyviai vertinant miesto centras geso jau iki jo atsiradimo. Manome, kad pagrindine to priežastimi buvo automobilių parkavimo apmokestinimas. Reikėtų pastebėti, kad ši iniciatyva importuota iš aukšto pragyvenimo lygio Vakarų Europos šalių, neatsižvelgiant į vietinių gyventojų mokėjimo galią.
Diskriminacinės priemonės pasireiškia ir kitu požiūriu: prieš porą metų, laikraščio „15 min“ korespondentų pastebėta, kad prie Policijos akademijos darbuotojai ir besimokantieji nemoka už parkavimą, o kaip sutartinį ženklą ant galinio lango palieka policininko kepurę, kas buvo tapę nerašyta taisykle mokesčių surinkėjams nematyti nesumokėjusio automobilio savininko pražangos. Šią „klaidą“ pripažinęs „Automobilių stovėjimo aikštelių“ vadovas A.Puidokas netrukus tylomis išsprendė šį rebusą prie šios akademijos atsirado kelio ženklas „Rezervuota“. Tai klasikinis pavyzdys, kaip taikomi dvigubi standartai.
Palaikome besibaigiančios kadencijos tarybos nario J. Koryznos, iniciatyvą apmokestinamą automobilių stovėjimo laiką sutrumpinti iki 17 val. Džiaugiamės, kad J.Koryzna pateikė bent dalinį pakeitimų projektą ir kviečiame visus tarybos narius palaikyti šį siūlymą. Manome, kad prie šio projekto būtina prijungti dar vieną mūsų siūlymą, kuriam apsvarstyti nebūtina išankstinio pasiruošimo. Pagal dabar galiojančią tvarką, vairuotojai gali vėluoti iki 15 minučių prasitęsti savo automobilio stovėjimo laiką. Tai – mažai logikos turintis sprendimas. Akivaizdu, kad vėluoti prasitęsti apmokėjimą daugeliu atvejų nėra neišvengiama būtinybė. Kur kas problematiškiau yra pradinis mokėjimas – į kažkurią miesto Centre esančią instanciją, pvz. miesto savivaldybę, atvykęs pilietis iš anksto negali žinoti ar ras reikiamą pareigūną, negali nuspėti ar bus priimtas atvykimo metu. Todėl susimokėjęs, sakykime už valandą laiko tris litus, juos paprasčiausiai praranda. Tai yra nesąžininga mokesčių surinkimo požiūriu – žmogus moka už tai, kuo nepasinaudoja. Manome, kad 15 minučių „magaryčias“ reikėtų iš parkavimo laiko pabaigos perkeli į parkavimo laiko pradžią, tai yra bet kuriam piliečiui, pasistačiusiam miesto centrinėje dalyje automobilį, nustatyti apmokestinamą laiką tik nuo šešioliktos stovėjimo minutės. Vieša paslaptis, kad automobilių stovėjimo nustatyto rėžimo pagrindiniu įrodymu yra fotonuotraukos. Taigi, šiuo atveju galima būtų aparatu užfiksuoti pastatytų automobilių laiką ir jei žmogus per tą laiką neįmoka reikiamos sumos, jam išrašyti baudos kvitą. Toks nutarimo formulavimas atitiktų teisingumo ir protingumo kriterijus ir neabejotinai pakeltų miesto tarybos autoritetą visuomenės akyse.
Teikiame pirmąjį šio rašto egzempliorių Kauno miesto tarybos pirmininkui, o kopijas – kiekvienam Kauno tarybos nariui. Tikimės Jūsų palankaus sprendimo atstatant automobilių parkavimo miesto centre apmokestinimo deformacijas.

Pasirašo KJDJ pirmininkė Rūta ZABIELIENĖ
[24]

Advertisements

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: